ישנן טעויות קידום שיכולות להשפיע לרעה על הקידום שלכם בכל סוג של אתר, אבל באתרי חנויות מקוונות יש יותר פתחים והזדמנויות לטעויות כי אתרים כאלו הם בדרך כלל מורכבים וגדולים יותר. הנה כמה טעויות קידום וניהול של חנויות באינטרנט ואיך לפתור אותן.
נשמע הגיוני שכשאנחנו מזינים תוכן באתר נזין רק מה שצריך. זאת אומרת שנמלא את הפרטים על המוצרים, שמות קטגוריות ותמונות, אבל הדברים שמסביב יכולים לעזור לכם לדחוף את האתר שלכם במנועי החיפוש. למשל, דף קטגוריה יכול להיות ריק מתוכן, אלא פשוט לספק קישורי ניווט למוצרים המתאימים, אך למה לא להוסיף תיאור לקטגוריה? גם עדכון כותרות ותיאורים עשירים יותר לקטגוריות ומוצרים באתר יכולים לעשות את שלהם.
באתרי תדמית רגילים אין יותר מדי היררכיה ועומק, אך כשמדובר בחנות אינטרנטית אפשר להגיע לעומקים גדולים הכוללים קטגוריות, תגיות, פילטרים ועוד שלל פרמטרים שמשפיעים על כתובת האתר. מצד אחד אפשר לחשוב שאין מה לעשות בנידון כי זה מה שהמערכת מציעה, אך במידה ומגיעים לכתובות ממש ארוכות ולא נוחות מומלץ למצוא את הדרכים לקצר אותן. הנסיון שלנו הראה שדפים בעלי כתובת קצרה, ברורה וקולעת נוטה להתקדם יותר טוב בגוגל.
על תוכן כפול אין מה לדבר, ברור שצריך להימנע מתוכן כפול בכל אתר אינטרנט. אך טעות נפוצה באתרי חנויות מקוונות היא שיש חנויות עם קטגוריה, תגית ומוצר בעלי אותו שם בדיוק. עם תכנון נכון של האתר ובניית היררכיה נוחה ומסודרת לגולש ולמנועי החיפוש תוכלו להימנע מבעיה זו. בנוסף לכך, חשוב מאוד לשמור על הפניה ל-www (או להיפך) כי גוגל סורק אתרים עם www ובלי www כאתרים נפרדים ולכן זהו תוכן כפול גם כן.
גוגל לא אוהב לראות דפים ריקים ודלים מתוכן. הרבה מנהלי חנויות שלא בקיאים בעולם הקידום נוטים לחשוב שאופציית התגיות היא טובה מאוד כי הם יכולים לכתוב שם כל מילה שקשורה למוצר כדי שזה יעזור למצוא אותו, אך על כל תגית שאתם כותבים נוצר דף חדש והוא יכול להיות לפעמים כמעט ריק עם מוצר אחד בלבד. מצאו מילים כלליות יותר כדי שיהיה קל למצוא קבוצות של מוצרים אך מבלי ירידה לפרטי פרטים. אם אתם חושבים שזה הכרחי לחלק לתגיות קטנות יותר, שקלו לבצע חסימה של סריקת דפי התגיות כדי שגוגל יתעדף את הדפים העיקריים והחשובים בדף כשהוא מבצע סריקה.
אתם יכולים להשקיע הרבה כסף וזמן על הקידום שלם בגוגל אך מהרגע שהגולשים נכנסים לאתר זהו תפקיד האתר שלנו לעשות את העבודה והשקעה שלכם רק בקידום ולא באתר עצמו זו חצי עבודה. אנחנו יכולים לתת לאתר שלנו לעשות מה שאפשר, אבל אנחנו יכולים לשפר ולשדרג כל הזמן במציאת רעיונות לשיפור ההמרה. שימוש באמצעי ניתוח וסטטיסטיקות יכולים לעזור לנו להבין איפה יש מקום לשפר ואיזה דברים שווה לתת להם דחיפה. בנוסף לכך, ישנן טכניקות קידום רבות שניתן לנסות בהתאם לסוג האתר שלכם. כתבנו מאמר שלם על המרות אם אתם רוצים לקרוא על כך.