נניח ואתם משקיעים כסף רב בקידום אורגני או קידום ממומן, אבל גולשים שמגיעים לאתר שלכם לא מבצעים מספיק פעולות באתר שלכם שמשביעות את רצונכם. יכול להיות שהם מגיעים לאתר ונוטשים אותו מיד, יכול להיות שהם נכנסים לאתר ומסכלים קצת אך לבסוף לא מבצעים פעולה משמעותית כמו הזמנת שירות, קניית מוצר או מילוי טופס (פעולה זו נקראת "ליד") – זה נקרא יחס המרה נמוך.
יחס המרה הוא כמות הגולשים שנכנסים לאתר שלכם ולבסוף מבצעים את הפעולה שאתם רוצים שהם יבצעו. נניח ומתוך 100 גולשים, 1 נכנס ומבצע פעולה כמו שרציתם – יחס ההמרה שלכם הוא 1%. ככל שיחס ההמרה גבוה יותר, כך היעילות של האתר שלכם והתוכן בו גדולה יותר, או אולי השירות שאתם מציעים – מוצלח יותר.
על מנת למדוד יחס המרה אתם צריכים לבצע מס' פעולות.
התקנת Google Analytics – כלי זה הוא אחד הכלים החשובים ביותר לסטטיסטיקות ולניתוח סטטיסטיקות באתר שלכם. אם הגעתם לשלב בו אתם לומדים על יחס המרה, סביר להניח שכבר יש לכם כזה באתר.
ניתוח – על מנת לנתח יחס המרה של גולשים שביצעו פעולה באתר אתם צריכים 2 נתונים, האחד הוא כמות הכניסות לאתר והשניה היא כמות הלידים שלכם. החישוב שצריך לעשות הוא כמות הלידים לחלק לכמות הכניסות כפול 100. לדוגמא: מתוך 130 מבקרים באתר, רק 18 מבצעים רכישה. במקרה כזה יחס ההמרה שלכם הוא 13-14%.
כמובן שבשיפור יחס המרה כל מקרה לגופו. יש גורמים רבים שמשפיעים על יחס המרה ולכן לפעמים ניתן לשפר את יחס ההמרה במשהו נקודתי שמתאים לתחום בו אתם עוסקים, לאתר שלכם או לתהליך השיווק שלכם. עם זאת, נסביר לכם כיצד לשפר את יחס ההמרה על פי היגיון ועל פי שיטות שמקובלות ברוב סוגי האתרים.
ראשית, נתחו את האתר שלכם. האם כל מה שמופיע בו קורא לפעולה? שאלו את עצמכם את השאלות הבאות והסיקו מסקנות.
לפעמים כל מה שתשנו באתר לא יעזור. אתם יכולים לעצב את האתר הכי יפה בעולם, לנסח את התכנים הטובים ביותר ולהפוך את האתר לקל נורא לשימוש, אבל ההצעה שלכם לא משתלמת. פה מדובר במשהו שלא קשור בכלל לאתר שלכם, אלא לעובדה שגולשים נכנסים לאתר וחושבים לעצמכם "למה שאני אקנה מפה? ההצעה באתר אחר משתלמת יותר!".
הצעה טובה היא הצעה שיותר טובה מהמתחרים ואפילו במעט. ההצעה שלכם יכולה להיות זהה לשל המתחרים בכל הפרמטרים למעט דבר אחד שאצלכם הוא עדיף. ההצעה שלכם יכולה להיות גם ייחודיות – זאת אומרת לבוא בגישה שונה מאשר של המתחרים.
בדרך כלל, חברת בניית האתרים או חברת הקידום לא מכירות את המוצר שלכם על בוריו כמו שאתם מכירים אותו – לכן במקרה כזה זהו תפקידכם, בעלי העסק, לנתח כיצד אפשר לשפר את ההצעה שלכם או להציע אותה בצורה אחרת. הדגש פה הוא על המוצר עצמו או על השירות, לא על הדרך בה אתם מציגים אותם. בתחרות בה עסקים רבים מציעים אותו מוצר, השינוי הכי קטן בהצעה יכול להיות משמעותי.
תמיד בפרסומות בטלוויזיה אתם תראו סיפור קטן ויפה או הסבר מקדים על המוצר לפני שאתם שומעים "התקשרו עכשיו!". גם באתר אינטרנט צריך להקפיד לתת את כל הפרטים לפני שאתם קוראים לפעולה. ה"חוק" אומר – ככל שהמוצר יותר מורכב או יקר, כך הלקוחות צריכים יותר זמן כדי ללמוד, להבין ולהחליט אם לבצע את הרכישה. חשוב לתת לגולשים מידע חשוב ושימושי בדרך קצרה אך מקיפה. במידת הצורך יש להפנות לדף אחר בו הפרטים מפורטים יותר.
יצא לי פעם להיכנס לאתר שבו השתמשו ביותר מדי סימני קריאה והתנסחו בצורה של מוכרים מהשוק. אם הייתי עובר בשוק ושומע את זה, אולי דווקא זה היה מפתה אותי לקנות, אבל המוצר שהסתכלתי עליו היה מוצר רציני ולכן חיפשתי חברה רצינית יותר.
הניסוח שלכם יכול להשפיע מאוד על הדרך בה הלקוח מסתכל עליכם, זה יכול לגרום לו לתת בכם אמון או לא. לפעמים דווקא להיפך, שימוש בשפה גבוהה עם מונחים מסובכים ואפילו מיותרים לגמרי יכול לגרום ללקוח להירתע מביצוע רכישה.
אם כבר מדברים על אמון, דמיינו לעצמכם 2 נותני שירות זהים, רק שאחד מהם מציג כתבה שנעשתה עליהם בערוץ 2. זה מגביר את האמון, נכון? נסו להראות לגולשים למה אתם באמת הכי טובים והכי אמינים. כל דבר שעוזר להגביר את האמינות שלכם יעזור.
זוכרים את הרשימה של הדברים הקטנים שאולי מרתיעים את הגולשים? אז בנוסף לכך, יש הרבה שאלות נוספות שאולי לא מרתיעות אבל גורמות לו לא להיות בטוח. וודאו שאתם סוגרים כל פינה אפשרית. לפעמים דף 'שאלות ותשובות' או 'שאלות נפוצות' יכול לעזור לכם. בדף אתם יכולים לחזור על כל מיני דברים שכבר כתבתם בדפים אחרים, אך בניסוח קצר ולעניין. "כמה זה עולה לי?", "האם יש התחייבות?" ו-"למה זוהי תמורה נפלאה לכסף על פני ההצעות של המתחרים?" הן רק דוגמאות מועטות לשאלות שעולות לכל אדם בראש לפני רכישה.
אחריות, החזר כספי במידה והוא לא מרוצה או התחייבות לעמידה בזמנים הם דברים שאתם יכולים להציע ללקוח שלכם ויעזרו לכם להרוויח 2 דברים. הדבר הראשון הוא כמובן להגביר את הרגשת הביטחון של הלקוח שלכם בביצוע הרכישה, והדבר השני הוא שברגע שאתם מתחייבים על משהו אתם מראים ללקוח שאתם בעצמכם מרגישים בטוחים במוצר או השירות שלכם.
שימו לב, לעתים כשאנשים מדברים על יחס המרה הם מתכוונים דווקא לכמות העסקאות שנסגרות מתוך כמות הלידים \ הפניות. לא נדבר על כך בהרחבה, אך נסביר שבמקרה כזה בו אחוז ההמרה של הלידים לעסקאות שנסגרות הוא נמוך – מומלץ לבדוק טוב למה זה קורה. יכולות להיות מס' רב של סיבות וביניהן
לפעמים גם משיחת טלפון עם לקוח שמחליט לא לסגור עסקה, אפשר לזהות כל מיני אי הבנות שיכולות לתת לכם מידע מה לא בסדר באתר או מה אפשר לשפר כדי להיות יותר ברורים ומדויקים. בנוסף, קחו בחשבון שבעידן המודרני של היום, אנשים פונים למס' חברות כדי לקבל הצעות מחיר ולכן חשוב לנתח את המתחרים שלכם כדי להבין במה הם מצליחים להלהיב את הלקוחות ואתם לא.
הדרך הטובה ביותר לשיפור יחס המרה היא באמצעות שאלת השאלות המתאימות. יחס המרה זה עניין של היגיון, גם אתם לקוחות פוטנציאלים של לקוחות אחרים בתחומים אחרים ולכן אתם יכולים להבין איך פועל ראש של לקוח פוטנציאלי. שאלות על האתר שלך או על השירות שלך הן מעולות להבנת בעיות.
שאלו לקוחות קיימים שלכם למה הם בחרו בכם דווקא מבין כל המתחרים. שאלו גולש שפונה אליכם דרך האתר איך הוא הגיע אליכם כדי להבין וכדי לשמור את המידע הזה. תכינו רשימה של כל התשובות ותוכלו לנתח גם מה משותף לכל אותם אלו שפנו אליכם אך לא סגרו עסקה. הכל עניין של ניתוח והבנה על פי ההיגיון.
בהצלחה!